Bez letáku ani ránu
Každý, kdo chodí nakupovat, se s nimi určitě někdy setkal.
A to v případě, že
· Chodí do kamenných obchodů
· Sleduje internetové nabídky.
Řeč je o slevách.Není to samozřejmě nic nového. Od té doby, co se započalo s obchodováním, začali prodejci slevovat. Zjistilo se, že zboží, kterému klesla cena, se stává atraktivnějším. A to i v případě, že by šlo o slevu spíše symbolickou.
– Znám i případy, kdy chycený zákazník jede autem, přes celé město, pro jednu věc, která je o deset korun zlevněná.
– Pokud ji dostane, nastává velká radost.
– To, že byla jeho sleva prodělkem, neřeší.
– Ale to už je asi jiný případ.
Prodejci velkých, kamenných obchodů, nabízejí své slevy prostřednictvím letáků, kde jsou všechny položky, v akci, zobrazeny.
Prodejci těch největších,mohou zlevněné zboží prezentovat ve sdělovacích prostředcích.
Obchodníci, kteří mají omezenější prostředky,většinou uveřejní výhodné nákupy přímo na dveřích nebo výlohách své prodejny.
Internetové obchodyto mají nejjednodušší. Prezentují zlevněné zboží přímo na svých serverech.
Slevy jsou různé
Slevy mohou být z důvodu
· Letního výprodeje – léto pomalu odchází a s podzimem přichází starost, jestli ta trička budou příští léto ještě in.
· Zimního výprodeje – v podstatě to samé, jen se zimním zbožím.
· Vánočního výprodeje – když vánoční běsnění skončí, prodejci mají náhle prázdné obchody a stále ještě dostatečně plné regály zboží.
· Končící záruční nebo spotřební lhůty – většinou potraviny, které to mají za pár.
A nakonec jsem si nechala slevy, které, já osobně, nazývám smutné.
– Není to výprodej smutečních věnců nebo snad nákup u čerstvé vdovy.
– Je to výprodej, z důvodu krachu prodejny.
– Obchodník si pronajme obchod, nakoupí zboží, vše vyšperkuje a za měsíc, dva, zjistí, že nebude mít na nájem.
– Zatím ještě nepanikaří a třeba si půjčí.
– Uplyne třetí, čtvrtý měsíc a ví, že už je to marné.
Začíná smutný výprodej.